konsolowi klienci poczty

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 29 Gru 2002, 19:58:04 CET

Andrzej Szombierski <qq w kuku.eu.org> [29-12-2002 15:05]:
[...]
> Dialupy to jeszcze można zrozumieć, ale w czym jest gorsza poczta z
> "małych rurek" żeby ją blokować (lub ignorować)?

Małe rurki są tanie (a przynajmniej powinny być :-/ ).  Używa się ich
raczej w zastosowaniach domowych, lub w bardzo małych sieciach.  Zważywszy
na to, że prawidłowa konfiguracja serwera SMTP przerasta nawet niektórych
administratorów dużych serwerów z dużymi rurkami, prawdopodobieństwo
poprawnego skonfigurowania serwera poczty na małej rurce jest niewielkie
(wszyscy chyba znamy małe sieci, którymi administrują osoby nie mające
pojęcia, co się dzieje; nyet?).  A to oznacza spam.

Poza tym, ISP udostępniający małe rurki mają z reguły raczej niespecjalnie
skuteczne abuse.  Najlepszy przykład: TPSA.

Użytkownik małej rurki powinien korzystać ze smarthosta.  Tyle.  I chyba
większość tak robi.

> I jakie małe są te rurki?

Takie, za jakie uzna je blokujący.  Jeśli _ja_ pofatyguję się w końcu,
żeby zablokować (no, może nie tyle zablokować, co nauczyć SpamAssassina
dodawania im punktów) pocztę, wysyłaną do mnie bezpośrednio z małych
rurek, będą to głównie dialupy (i inne o zmiennym IP; jest gdzieś baza
takich), oraz SDI/Neostrady itp.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]