lirc

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Nie, 29 Gru 2002, 22:27:10 CET

Witam!

Znowu lirc wraca na tapetę, bo jakiś czas temu przestał działać,
ale nie potrzebowałem więce olałem problem, teraz jest potrzebny i
niestety nie moge go odpalić ;/ Całość dotyczy sterowania pilotem
poprzez karte TV na jajku 2.4.20-1 i devfs.

w /etc/modules.conf mam:
alias char-major-61 lirc_gpio

Problem jest taki, że usługa startuje, ale nie jest tworzone
urzadzenie w /dev, moduły lirc_gpio i lirc_dev nie są automagicznie
ładowane. Nawet jeżeli załaduję je ręcznie to i tak nie jest
tworzone urzadzenie. Najlepszy numer robi daemon lircd, przy pierwszym
starcie wywla, że go ubiło, ale potem ręcznie restartowany serwis
odpala się i zatrzymuje bez jakichkolwiek problemów, mimo, że
odpalany jest z linkiem do urządzenia którego nie ma.

[root w warp dev]# ps -ax |grep lirc
  5173 ?        SW     0:00 [lirc_dev]
  5561 ?        S      0:00 lircd --driver=default --device=/dev/lirc/0

[root w warp dev]# ls -l /dev/li*
ls: /dev/li*: Nie ma takiego pliku ani katalogu

[root w warp dev]# /etc/rc.d/init.d/lircd status
lircd (pid 5561) jest uruchomiony...

Jakies sugestie?
						Artur