Pytanie o ctrl-c ctrl-v

ZyTeK zytek w abomb.one.pl
Pią, 1 Lut 2002, 13:53:50 CET

Dnia Fri, 1 Feb 2002 11:08:41 +0000
Seweryn Habdank-Wojewodzki <habdankshw w tenbit.pl> napisał:

>Witam!
>
>Prosilbym o wytlumaczenie naczym moga polegac problemy z ctrl-c i ctrl-v.
>Chodzi mi o to, ze w jakich programach jest mozliwosc udzycia kopiowania
>i wklejania. Ale czesto nie da sie tego wykonac krzyzowo, czyli skopiowac
>w jednym programie i wlejac do drugiego.
>
>Zatem czy to jest sprawa kazdego programu czy X-ow?

W takim Bluefish (edytor HTML) jest funkcja Kopiuj i Wklej. I te funkcje właśnie mają skróty klawiszowe Ctrl+C i Ctrl+V.
Ja też, jak zacząłem używać linuxa, to nie wiedziałem gdzie jest "schowek". :)

W linuxie używa się na ogół trzeciego przycisku myszy (jeśli masz myszaka z dwoma buttonami to naciśnij oba naraz, efekt taki jak byś nacisnął trzeci przycisk).

Po zaznaczeniu (TYLKO zaznczeniu) tekstu np. w Xterm'ie można go wkleić trzecim przyciskiem do innego programu w X'ach..

--
Jakub Głazik - ZyTeK - zytek w abomb.one.pl
Pingwiny? eee.... Bociany? TAK!  ;)  =PLD-LINUX=