Instalacja 2.4.17

Marcin betasys w kki.net.pl
Pon, 4 Lut 2002, 14:22:54 CET

To znowu ja :) i jak zwykle mam problemy z instalacją PLD.
Ponieważ roz@#$%^& dotychczasową instalację bo nałożyły się kernele 2.2.20-4
i 2.2.20-7 (podczas zabaw z poldkiem) przestała mi działać karta sieciowa,
no a w komputerze bez CD-ROMu to już nie jest zabawne - postanowiłem
zainstalować go jeszcze raz, ale z jajkiem 2.4.17
Ściągnąłem dyskietkę bootdisk_net.img dzisiaj (04.02.02) i próbuję
zainstalować (w sumie nie mam nic do stracenia).

Pierwszy problem - mam dwie karty sieciowe a PLD potrafi w instalatorze
dogadać się tylko z 3c59x EISA 10/100 a 3c509 ISA 10 już nie (obie karty
sprawne), a chciałbym żeby działały obie, ale to pryszcz ;)

Drugi problem - już większy - płyta ma wbudowany kontroler SCSI (chyba PCI -
nie wiem bo wbudowany) AIC-7770 do którego są podpięte 2 dyski po 2GB. Już
wiem że najpirw muszę w 'PLD Linux Installation' zobić 'Regular setup UI'
(m.in. żeby poustawiać kartę sieciową oraz kontroler SCSI), później robię
'Load and run fdisk' (się próbuje dostać do /dev/hda ale takiego dysku nie
ma więc go olewam) wracam do instalatora i przechodzę na drugą konsolę...

Tutaj próbuję

/ # fdisk /dev/sda

Unable to open /dev/sda

ale kiedy zrobię

/ # fdisk /dev/sdb

otwiera się fdisk i pokazuje mi co w/g niego jest na /dev/sdb a ja _wiem_ że
to jest na /dev/sda (w sumie wiem jakie, ile i o jakiej pojemności patrycje
zakładałem)

Pytania:
Jak zmusić instalatora do zainstalowania dwóch kart sieciowych podczas
instalacji? (ale polskawo zabrzmiało)
Jak zmusić fdiska do zobaczenia /dev/sda i /dev/sdb ?
Jak zmusić instalatora do pracy z monitorem mono ? (ten Trident 8900 ma
głupie tendencje do przełączania się na mono pomimo podpięcia kolorowego
monitora)

Oooops byłbym zapomniał - hardware HP NetServer 133 LC:
i586/133 MHz, 64 MB RAM, SCSI AIC-7770, dwa dyski HP SCSI 2GB, VGA Trident
8900, siecówki 3c590 (10/100 EISA) i 3c509 (10 ISA)_

Marcin

---
 99 zl tylko tyle zaplacisz za 4 linijki tekstu w Biuletynie reklamowym
                   http://www.promocja.cc.pl/biuletyn
---