Pady systemu po odpaleniu Login.app

Dariusz Knoci?ski dknoto w next.com.pl
Pią, 8 Lut 2002, 09:34:02 CET

Witam,

Zainstalowałem snapshot PLD z 2002/02/04 na maszynie PII 233 Dell PowerEdge
233/2200, po bojach z instalatorem przystąpiłem do konfiguracji stacji.
Odpaliłem WindoMakera i chciałem równie szybkie sprawne narzędzie do
logowania. Przekompilowałem Login.app w wersji 2.0.0 alpha 7. Po pierwszych
próbach zarejestrowałem takie dziwne zjawisko, jak loguję się jako "root" to
maszyna się WYŁĄCZA. Nie rebootuje, nie zatrzymuje się ale wyłącza. Jeśli
loguję się jako dowolny inny użytkownik to wszystko jest OK.
Doświadczalnie udało mi się ustalić, że zmiana domyslnego dowiązania /bin/sh z
pdksh na bash i dodanie pliku .xinitrc w katalogu domowym roota rozwiązuje
problem, ale ciekaw jestem jakiś sugestii jak zdebugować takie zdarzenie, bo
podejrzewam tu sterownik Xów.

DKnoto.

PS.Na innej maszynie były problemy z logowaniem się jako root ale maszyna nie
wywalała się tylko restartował się X serwer.