qmail - potrzebne porady

ZyTeK zytek w abomb.one.pl
Pią, 22 Lut 2002, 00:37:35 CET

Witam. Chciałem w miarę szybko i sprawnie zmienić system pocztowy na
serwerze od LANu z Postfixa na qmaila. Juz nie chcę się wykłucać co lepsze
itd. ale chcę zasięgnąć pomocy. Aktualnie jestem na etapie pobierznego
przejżenia Life with qmail. :) A qmaila bym chciał mieć działającego już
jutro po południu. :) Nie mam z nim żadnego doświadczenia i mam parę
pytań:

Założenia: świerzo zainstalowana paczka. Ma działać, działać z SMTP AUTH i
działać na 3 domenach (moje sdi i jeszcze dwie inne, może się niedlugo
inne pojawią). Czyli coś jak $mydestination w Postfixie.
Nie mam w ogóle pojęcia gdzie zacząć. Czy ktoś mógłby poświęcić chwilkę
czasu i mi mniej więcej opisać co zrobić, aby ten system uruchomić?
I ew. jakieś porady, jak to doszlifować np. ustalić limit przesyłanej
wiadomości do powiedzmy 15MB i takie tam.

I jeszcze coś. Chciałbym aby to działało na /var/mail/user, nie na
mboxach. Czy najlepiej zrobić każdemu userowi w ~/.qmail wpis aby
dostarczał pocztę procmailem i w ~/.procmailrc aby tę pocztę zapisywał w
/var/mail/user ? Takie rozwiązanie by mnie satysfakcjonowało, tylko co
powpisywać ?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Trochę boję się sam za to zabrać
opierając się tylko na dokumentacji, bo obawiam się, że zbyt długo system
pocztowy by nie działał. :/

--
.: Jakub Głazik - ZyTeK - zytek w abomb.one.pl
.: Pingwiny? eee.... Bociany? TAK!   PLD-LINUX