OT: elektronika

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 27 Lut 2002, 17:46:23 CET

On Wed, Feb 27, 2002 at 04:07:06PM +0100, Michał Margula wrote:
> Witam ;-)
>
> Dzisiaj miałem wykład z elektroniki i od razu mi podniesiono ciśnienie. Mamy
> prace tworzyć w pspice i mathcadzie, nie wspomnę o tym, że później należy to
> poskładać w wordzie i wydrukować. Jak dla mnie to paranoja. O ile pspice
> jest jescze darmowe dla studentów, to jest tylko pod Windowsa. Nie wiem czy
> pójdzie mi pod wine. Spróbuję. Na wszelki wypadek - zna ktoś jakiś darmowy
> zamiennik pod Linuxa? No i jakiś program mathcadopodobny - tego też szukam.

Jeśli chodzi o analizę układów spróbuj gnucap, jest świetny. Oczywiście
dość mocno kompatybilny ze spice.  Samego spice sobie daruj, jest od
dawna nierozwijany i ma kupę błędów, które wychodzą w najmniej
odpowiednich momentach. Zdaje się że są też inne symulatory kompatybilne
ze spice.

Zamiast mathcada proponuję scilab do obliczeń numerycznych, MuPAD do
algebry oraz LaTeX do generowania dokumentacji.

U nas teoretycznie projekt z KAUE też miał być robiony własnie
w pspice+mathcad, ale jakoś sobie w Linuksie poradziłem :-)
Po prostu możliwości korzystania z Windows nawet nie brałem pod uwagę.

Pozdrowienia,
        Jacek