Drukowanie ogonków ze StarOffice 5.2

Jacek Sobczak jaceksobczak w poczta.onet.pl
Śro, 2 Sty 2002, 22:12:40 CET

On Mon, 31 Dec 2001 10:34:14 +0100
Jacek Sobczak <jaceksobczak w poczta.onet.pl> wrote:

> CUPS drukuje u mnie poprawnie iso-8859-2 (np. plik tekstowy).
> W postach na wielu listach wyczytałem, że Star Office też prawidłowo
> działa. Ludzie jednak piszą, że jest konieczny import czcionek z X
> Window przy pomocy spadmin (swoją drogą po co). Zdaje się, że w PLD
> czcionki są tworzone przez xfs w locie (mam rację ?), czy jakoś tak. W
> każdym razie po imporcie czcionek z /usr/share/fonts/Type1 za pomocą
> spadmin dostaję w katalogu StarOffice'a share/fonts/type1 z 800 MB
> plików (niezłe :-) z powieloną wieloktrotnie strukturą oryginalnego
> [...]

No i zadziałało. Ale tylko dla czcionek z pakietu
XFree86-fonts-Type1-ISO8859-2-4.1.0-4. Wszystkie one mają ustawione
encoding (ostatnie pola w nazwie fontu) na adobe-fontspecific. Przez
to nie jest dla nich wykonywany automatyczny encoding przez X Window
(fontenc - tu mi coś dzwoniło, gdy pisałem o tworzeniu fontów "w
locie" ). Pozostałe fonty, które mają wielokrotne nazwy z enconding
8859-1, 8859-2 itd. (i dla których wykonywany jest automatyczny
enconding) nie drukują się poprawnie (są to właściwie tylko Courier i
rodzina Lucidux).

Czy ktoś uruchomił to dla tych pozostałych fontów?

Nasz rodak Juliusz Chroboczek, w swojej dokumentacji do X Window
napisał, że encoding o wartości adobe-fontspecific jest przydatny
tylko dla "symbol and incorrectly encoded fonts". Czy to oznacza, że
nie ma odpowiednich "correctly encoded fonts", czy też te z pakietu
PLD zostały przygotowane w ten sposób z jakiegoś powodu (żeby działał
wydruk ze StarOffice :-) ?

Jacek

--

Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!