sh, ksh, bash, gnome-terminal, xterm

Jacek Sobczak jaceksobczak w poczta.onet.pl
Sob, 5 Sty 2002, 14:00:42 CET

Sprawa pierwsza:
Wiele skryptów shella wykonywało mi się nieprawidłowo kiedy /bin/sh ->
/bin/ksh, więc zmieniłem na /bin/sh -> /bin/bash. Teraz widzę, że mam
błędy w skrypcie /etc/rc.d/init.d/network (w innych na razie nie
zauważyłem). Jak należy to skonfigurować prawidłowo ?

Sprawa druga:
W gnome-terminal i xterm nie mam kolorów dla ls kiedy jestem
zalogowany jako user. Kiedy robię w tym samym oknie su -l i ls wtedy
kolory są. Dodatkowo po zmianie linku /bin/sh (patrz wyżej) prompt w
gnome-terminal zmienił się na "bash-2.05$". Po su -l wszystko jest
prawidłowo, tzn "[\u@\h \W]\\$". Na konsoli również wszystko jest OK
zarówno dla root jak i user. Czy ktoś może mi powiedzieć jak
zpowodować, żeby terminale w X zachowywały się tak samo dla roota i
userów? Które pliki sprawdzić, bo nie widzę żadnych problemów w moich
profilach i rc?

Jacek

--

Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!