sh, ksh, bash, gnome-terminal, xterm

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 5 Sty 2002, 15:58:52 CET

On Sat, Jan 05, 2002 at 03:40:16PM +0100, Michal Moskal wrote:

> I bardzo dobrze bo to powinno być w .{bash_,z,}profile a nie *rc jak
> już.

A właśnie że nie! W /etc/profile ustawia się zmienne środowiska, które
przenoszą się do pod-shelli. Jednak aliasy się "same" nie przeniosą
i muszą być definiowane przy każdej sesji shella od nowa, dlatego
powinny być w *rc.

I proszę mi już tego nie mieszać. Zasada jest prosta:
w *profile --- zmienne, w *rc --- aliasy.

Pozdrowienia,
        Jacek