gdm

Adam Gorzkiewicz adgor w ppp-cen188.poznan.tpnet.pl
Śro, 9 Sty 2002, 12:55:48 CET

Dnia wto 8. styczeń 2002 23:29, napisałeś:

> raczej nie o to chodzi. Z tego co sprawdziłem to przyczyną
> dla której nie da się wprowadzać znaków do okienka jest uruchomienie
> skryptu rc.local, który uruchamia "console start". Nie wiem dlaczego,
> ale bez niego działa dobrze. Trochę to jest bez sensu, bo tam
> są tylko ustawiane klawiatura i czcionki lokalne, ale gdy
> się skasuje z katalogu /etc/rc.d/rc5.d plik @local albo
> uruchamia usługi w trybie interaktywnym, tak że po uruchomieniu
> gdm nie odpala się rc.local to normalnie można się przez gdm
> zalogować.

A ile razy to przecwiczyłes?
Ja tez tak myślałem, że to jest to ale - wierz mi - na tą okazję
restartowałem kompa (i to nie jednego) po kilkanaście razy, robiłem równiez
tak, że local przenosiłem aby się uruchamiał przed, za gdm albo wcale -
jednak to nie jest to - na to naprawdę trudno znależć regułę.
Jedno co wiem na pewno  - po brutalnym restarcie systemu (robiłem to na tą
okazję ok 40 razy) ten problem występuje z prawdopodobieństwem = 1 (100%)
Wiązałem to najpierw z fsck, który po takim padzie sprawdza dyski ale np. gdy
w takim przypadku wybierałem start interaktywny to wszystko było ok.
Tak się działo na czterech maszynach - i686, oraz 3 i586 a na deser  piata
(łamiąca wszelkie reguły) - sparc - tam nigdy (obojętnie, czego bym nie
próbował) nie udało mi się zalogować przez gdm :))
Uff.
--
AdGor
adgor w ppp-cen188.poznan.tpnet.pl