Doświadczenia z LIDS'em?

hocus hocus w dronet.pl
Nie, 13 Sty 2002, 10:42:04 CET

Hej!

Czy jest tu może ktoś, kto używa lids'a z PLD?
Chodzi o to, że coś nie działa mi dziedziczenie uprawnień - np. skrypt
startujący inetd potrzebuje prawo zapisu do /etc, tak "na oko" powinien mu
wystarczyć poziom dziedziczenia ustawiony na 1 - 2. Tymczasem nie pomaga
nawet -i 10, choć przy ustawieniu -i -1 jest ok. Tylko wtedy /etc nie jest
zabezpieczone przed żadnymi programami uruchamianymi przez inetd (np.
telnet...), więc nie całkiem o to mi chodziło...
Podobnie jaja są ze skryptami zamykającymi system. Mimo, że daję
CAP_SYS_ADMIN, NET_ADMIN itd. skryptowi rc.shutdown z "nieskończonym"
dziedziczeniem, to system i tak mi się nie zamykał, póki nie dałem
odpowiednich uprawnień konkretnym binarkom (ip, umount itp...). Tylko znów
to nie całkiem tak miało być :-(.
Jakby ktoś przypadkiem znał rozwiązanie tego problemu, byłbym ogromnie
wdzięczny za info.

Pozdrawiam
Hocus