Jak ustawic profile dla usera?

Daniel Mróz beorn w send.gromada.pl
Czw, 24 Sty 2002, 14:47:37 CET

On Thu, Jan 24, 2002 at 10:20:05 +0100, Marcin wrote:
> Postawilem PLD, dodalem sobie uzytkownika ale nie potrafie ustawic
>  zmiennych srodowiskowych dla niego. W katalogu domowym uzytkownika jest
> .profile z wlasciwymi danymi (na Slacku mi dzialal) a jest przez system
> rowno ignorowany :( . Co zrobic i jak zebym nie musial recznie robic
> exportu zmiennych?
To chyba zalezy od shella? Np. jesli uzywasz Bash, to zmien nazwe
pliku na .bash_profile i przeloguj. Wiecej info w manualu Twojego
shella.

> Drugie pytanie dotyczy inetd.conf - system po przeladowaniu sam nadpisuje
> ten plik i usuwa to co recznie skonfigurowalem i musze to robic jeszcze
> raz. Jak sie od tego ustrzec? Maszyna jest czysto experymentalna i czasem
> (czesto) jest przeladowywana ;)
ls /etc/sysconfig/rc-inetd

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w--- O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h+ r--- y?