kde i fonty

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Nie, 27 Sty 2002, 20:32:57 CET

On Sun, Jan 27, 2002 at 07:13:45PM +0100, Mariusz Mazur wrote:
> Teraz juz wiem dlaczego wczesniej nie przeszedlem na linuxa... Obsluga
> polskich fontow *ssie*. Wlasnie probuje przekonac to tempe kde, zeby mi
To raczej twój zestaw fontów ssie.

> konqueror uzywal fontow latin2. On wie lepiej. Jak jest Control Center|Web
Bzdura. Konqueror ma używać takiego kodowania jakie zadeklarował autor
strony w nagłówku modulo konwersja zestawów znaków pomiędzy równoważnymi
kodowaniami na takie jakie jest dostępne (np. CP1250->ISO 8859-2).

> Browsing|Konqueror Browser|Appearance to tam mozna sobie poustawiac strony
> kodowe i czcionki. No to ja mu daje iso8859-2, no to mi wyskakuja prawie same
Bzdura. Tam nie wybierasz strony kodowej. Tam przełączasz dla jakiego
kodowania chcesz definiować fonty. Bo możesz zdefiniować inne dla
każdego kodowania. A kodowanie zostaje wybrane na podstawie zawartości
strony.

> helvetici. I dobrze. Tak ma byc. Helvetica jest ladna. Daje apply, wszystko
> ok. No i co sie dzieje dalej? Ano kde radosnie ignoruje moje apply. I znowu
> sa domyslne wartosci, czyli iso8859-1 i jakas strasznie dziwna czcionka.
Bzdura. To że po otworzeniu tego okienka pojawia się ISO-8859-1 to
znaczy tylko i wyłącznie że poniżej wyświetlone są nazwy czcionek dla
tego kodowania. _Nic_ więcej.

> Najchetniej bym inne strony kodowe wyp...
To świadczy tylko o tym że nie rozumiesz jak ta konfiguracja działa.

> I jeszcze jedno Skad ja mam wziasc jakies skalowalne czcionki latin2,
Z Windows. Polecam Verdane jako czcionkę proporcjonalną oraz Andale Mono
jako czcionkę o stałej szerokości.

> ewentualnie jakis opis coby w trybie expressowym zaczac uzywac truetypow z
> Windowsow. Szukalem na Polskiej Stronie Ogonkowej, ale oczywiscie link nie
Skopiouj sobie ttf'y z Windows do /usr/share/fonts/TTF, uruchom w tym
katalogu ttmkfdir i przeładuj serwer fontów.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--