gimp-print

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pon, 10 Cze 2002, 09:03:17 CEST

On Sat, Jun 08, 2002 at 11:09:56PM +0200, Jacek Sobczak wrote:
> Gimp-print to przede wszystkim sterowniki dla Epsona. Jeśli ma się
> drukarkę tej firmy (jak ja na przykład) to jest to jedyne wyjście,
> żeby podrukować w Linuksie (i to bardzo porządnie - autora gimp-printa
> twierdzi, że uzyskuje lepszą jakość niż na sterownikach do Windows).

Ja mam Epsona Stylus Color 580 na USB. Z gimp-print chodzi bardzo
ładnie. O niebo lepiej niż na hackowanych Ghostscript+uniprint.

> [...]
> ghostscripta, który obsługuje drivery ijs. Wersja w CUPS-ie bazująca
> na gnu gs 5.50 raczej tego nie umożliwia, bo zamiast tego obsługuje
> backendy takie jakie dostarcza gimp-print, czy drivery komercyjne ESP -
> producenta CUPS-a. ESP wypuścili ostatnio swojego ghostscripta w
> wersji 7.05, który jak rozumiem może zastąpić tego starego w
> dystrybucyjnym CUPS-ie. Jeśli tak jest to można wtedy używać z nim
> driverów natywnych CUPS-a (gimp-print) i ijs. Inna możliwość to
> oczywiście pożenienie CUPS-a z ghostscriptem z PLD, ale to już inna

Gdy znajdę czas to dołożę łatkę z CUPSa do naszego Ghostscripta (co jest
wymagane przed upgradem CUPSa do 1.1.15).
Co do pracy CUPSa z naszym Ghostscriptem to współpracuje dobrze przez
cupsomatic. W tej konfiguracji obsługuje mi OkiPage 14ex (PPD z
linuxprinting.org).

Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/