Wiecznie (nie) działające połączenie...

Krzysztof Woźnica krzysztof.woznica w b3.4it.pl
Pią, 7 Cze 2002, 00:34:13 CEST

Dnia poniedziałek 13. maj 2002 21:10, Marcin Kurzyna napisał:
> Mam problemik: jak zrobić żeby połączenie przez SDI samo wstawało, jak
> padnie całkowicie? Nie chodzi mi o opcję persist. Od czasu do czasu pada mi
> całe połączenie, wtedy jedyne co pomaga to 'ifup sdi' (a konfiguracja taka
> jak w FAQu). Nie bardzo chce mi się pisać skrypt do crona który co jakiś
> czas będzie mi sprawdzał czy działa i ewentualnie podnosił... Wolałbym coś
> zgrabniejszego o ile jest to możliwe...

Nie bardzo kojarzę jak masz dokładnie rozwiązane połączenie ppp z SDi ale...
moje rozwiązanie:

/etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-ppp0
#----------------------------------------------
DEVICE="ppp0"
ONBOOT="yes"
USERCTL="no"
DEFROUTE="yes"
HARDFLOWCTL="yes"
MODEMPORT="/dev/ttyS0"
LINESPEED="115200"
DEBUG="yes"
PERSIST="yes"
PPPOPTIONS="modem"
ESCAPECHARS=no
AUTH=no
PAPNAME="moj login sdi"
DEMAND=no
REPORTFILE=/var/log/ppp0.log

Nie zanotowałem jakichkolwiek problemów (kilka miesięcy - żadnego problemu).
To samo rozwiązanie wcześniej zastosowałem u innego klienta na Mandrake'u
(działa bez problemu i obsługi od ponad roku). W domu mam identyczne
(niestety z braku czasu również na Mandrake'u) i też bez najmniejszych
problemów.

Pozdrawiam,
Krzysztof Woźnica (KyloDee)