ezmlm

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 20 Cze 2002, 18:21:47 CEST

On Thu, Jun 20, 2002 at 06:13:12PM +0200, Marcin Jurczuk wrote:
> Witam :-)
> temat nie do konca z PLD ale ..
> Ta lista chodzi na ezmlm wiec pytanie jak ustawic header Reply-To aby
> kazdy czytnik prawidlowo odpowiadal na liste ..
Najpierw postaraj się, żebyś nie miał błędnych In-Reply-To i/lub
References. Czyli po prostu jak nie odpowiadasz na maile, to nie
odpowiadaj, tylko pisz nowego. Bo tak, to wątki psujesz.

Wracając do Reply-To, to tu sprawa jest problematyczna bo są różne
definicje "prawidłowego odpowiadania na listę". Jeśli o mnie chodzi,
to lista nie powinna dodawać "Reply-To", bo to pole służy nadawcy
wiadomości. Inni uważają, że bez "Reply-To" niewygodnie im się odpowiada
na maile, a jeszcze inni że "Reply-To" jest złe, bo sprawia, że
wysyłanie odpowiedzi na listę jest zbyt łatwe.

Po pierwsze musisz się zastanowić co chcesz osiągnąć (w założeniach
niektórych list jest to, aby się w wysyłaniu na listę ograniczać).
A gdy uznasz, że koniecznie musisz wstawiać Reply-To, to po prostu
dopisz odpowiedni nagłówek do odpowiedniego pliku w konfiguracji listy
(tam gdzie są inne nagłówki dodawane przez listę). Dokładnej nazwy nie
pamiętam, bo już ezmlm nie używa.
Możesz też włączyć usuwanie oryginalnego Reply-To, bo dwa takie nagłówki
potrafią zmieszać niektóre czytniki.

Pozdrowienia,
        Jacek