The ALSA sound driver was not detected in this system.

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pią, 21 Cze 2002, 18:50:20 CEST

Witam!

On Fri, 21 Jun 2002 18:05:49 +0200
Radosław Kintzi <rakin w tenbit.pl> wrote:

> Czy da się to jakoś szybko zrobić? Gdzie można o tym poczytać?
> Jakie są zalety i wady? Czy coś może przestać działać po takim
> przejściu.

Tak, przestanie działać jajko 2.2.x które nie obsługuje devfs (ale dla
mnie to małe piwo , bo 2.2. nie używam (nawet do instalacji). Przejście
robi sie dosyć prosto:
1. Trzeba zainstalować pakiety: devfs i devfsd
2. W /etc/sysconfig/system ustawić RUN_DEVFSD=yes, MOUNT_DEVFS zostaw na
no.
3. w /etc/lilo.conf dodaj linijkę: append="devfs=mount"
4. w /etc/modules.conf wywal wszystko odnośnie alsy i wklej to:

alias char-major-116 snd

options snd snd_major=116 snd_cards_limit=1

alias char-major-14 soundcore

alias snd-card-0 snd-emu10k1

                           ^^^^^^^^^^^^^
Jeżeli nie masz SB Live! To zmień ten wpis na moduł odpowiadający Twojej
karcie audio.

alias sound-slot-0 snd-card-0

alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss

alias sound-service-0-1 snd-seq-oss

alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss

alias sound-service-0-8 snd-seq-oss

alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss

alias /dev/dsp snd-pcm-oss

alias /dev/mixer snd-mixer-oss

5. W /etc/devfsd.conf odkomentuj kawałek z Alsa example, powinno to
wyglądać tak:

# ALSA example
#
LOOKUP          snd             MODLOAD ACTION snd

REGISTER        sound/.*        PERMISSIONS root.audio 660

REGISTER        snd/.*          PERMISSIONS root.audio 660

LOOKUP          dsp             MODLOAD

REGISTER        dsp             PERMISSIONS root.audio 660

6. w /etc/sysconfig/system upewnij się, że opcja LOAD_SOUND jest
ustawiona na NO

7. Miej w pogotowiu dyskietkę ratunkową i reboot, powodzenia!

               Pozdrawiam
                    Artur