qmail

Daniel Mróz beorn w send.gromada.pl
Sob, 22 Cze 2002, 11:25:34 CEST

On Fri, Jun 21, 2002 at 16:47:42 +0200, Mariusz 'MaR|o' Bartkiewicz wrote:
> Mam problem z ustawieniem qmaila na dwie domeny tzn glowna domena na serverze to
> arkadia.art.pl i druga domena tekom.opole.pl jest potrzebna do poczty tylko na jednym
> koncie. Adres poczty wychodzacej ustawilem na tym koncie w .muttrc i poczta ladnie
> wychodzi z tym adresem ale niechce przychodzic na ten adres tylko na arkadia.art.pl.
> W /var/qmail/control sa dopisane tak jak powinny dwie domeny.
Tzn. jak? /var/qmail/control to katalog, w ktorym jest duzo plikow...

Ustawiles wirtualne domeny? W jaki sposob?
Jesli korzystales z FAQ w Qmail, to u mnie wedlug zamieszczonego tam
opisu nie dzialalo, tzn.
- utworzylem "opiekunow" domen pocztowych (opiekunvdomena1 i
  opiekunvdomena2),
- w control/virtualdomains ustawilem przekierowania zgodnie z FAQ:

   vdomena1.pl:opiekunvdomena1
   vdomena2.pl:opiekunvdomena2

- w katalogach domowych "opiekunow" utworzylem .qmail-*
  przekierowujace na wlasciwe konta.

Powinno to dzialac tak:
- poczta zaadresowana dla user w vdomena1.pl jest przeadresowywana na
  opiekunvdomena1-user w serwer.poczty.pl,
- przesylka jest ponownie przeadresowywana na odbiorce wpisanego w
  ~opekunvdomena1/.qmail-user i dostarczana lokalnie.

A dzialalo to tak:
- poczta zaadresowana dla user w vdomena1.pl zostala przeadresowywana na
  opiekunvdomena1-user w serwer.poczty.pl,
- do nadawcy zwracana jest wiadomosc, ze konto opiekunvdomena1-user
  nie istnieje.

Rozwiazalem to tak:
- utworzylem ~alias/.qmail-opiekunvdomena?-*
- wyciepalem konta "opiekunow" (i tak wszystkimi aliasami ja
  zawiaduje).

:)

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w--- O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h+ r--- y?