Throttling

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 27 Cze 2002, 19:02:54 CEST

On Thu, Jun 27, 2002 at 04:10:14PM +0200, Michal Margula wrote:
> Witam!
>
> limits.conf dają możliwość ograniczania czasu procesora, a czy można
> narzucić procent obciążenia? Taki jakby throttling na obciążenie, że dany
> user nie może przekroczyć np 10%?
Po co. Jeżeli nic innego nie ma w systemie, to czemu te 90% procesora ma
siedzieć bezczynnie.
A jeśli chcesz, żeby user nie mógł mocno obciążać procesora gdy system
ma ważniejsze zadania, to daj jego procesom odpowiednio duże "nice". Nie
wiem czy to PAM potrawi.

BTW, to zauważyłem że nice zaczyna być naprawdę skuteczne dopiero na
kernelu 2.4 z patchami preemptive i O(1). Podejżewam, że to głównie
dzięki temu drugiemu. Teraz to działa na tyle skutecznie, że żeby mi
kursor myszki na konsoli płynnie chodził musiałem zmienić
SERVICE_NICE_LEVEL dla gpm z domyślnego w PLD -5 na 1. :-)

Wcześniej nie zauważałem żeby nice coś specjalnie zmieniało. Może
trochę.

Pozdrowienia,
        Jacek