różnice między APT a poldkiem

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Sob, 29 Cze 2002, 18:25:29 CEST

On Sat, 29 Jun 2002, Piotr Szymanski wrote:
> 1.) Bo debow nie ma 10000 dla jednej aplikacji, jak masz deba to wiesz, ze
> bedzie dzialal pod debianem (wiekszosc pakietow z dystrybucji opartych na
> debianie pod debianem dizala, a corel linux to oczywiscie wpadka), a jak
> sciagasz rpma, to nie masz pewnosci czy to suse/mdk/rh/czy jakiekolwiek inne
> dziwactwo

rpm -q --queryformat %{DISTRIBUTION} -p pakiet.rpm
I wszystko wiesz...

> 2.) jesli chodzi o oferowane przez dpkg mozliwosci:
> - - deby maja wiele pol ktorych nie ma w rpmach, aco za tym idzie daja wieksze
> mozliwosci customizacji (jest takie slowo?) np.
> Pola:
> - - Priority i urgency (informujace o tym jak wazny jest dany pakiet)*

tak - to jest zaleta deb'a - tez mi tego brakuje.

> - - essential (czy pakiet binarny jest istotny, czy tez mozna go wywalic jesli
> dany exec znajdzie sie w innym, wiekszym pakiecie)*

a czemu packager ma mi dyktować czy mogę wywalić pakiet czy nie???
O tego są zależności i /dev/brain

> - - Section (podzial pakietow na sekcje i kategorie, w rpmach tylko na
> kategorie)

sekcje czyli grupy?

> - - Enchances (O ile odpowiednik Suggests moze jest w nowych rpmach nie
> przypominam sobie, zeby byl w nim jakis odpowiednik Enhances)*

TODO

> - - Closes (ulatwia sledzenie bledow)*
> - - mozliwosc definiowania wlasnych pol  w pakiecie *
> * tej funkcjonalnosci nie ma w rpmach

ale będzie.

> Poza tym API rpm'a zmienia sie jak skarpetki natiomast api dpkg jest stabilne.

rpm ma wiele rzeczy, których deby nie mają i mieć nie będą...

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...