append="hdx=ide-scsi"

Adam Gorzkiewicz adgor w ppp-cen188.poznan.tpnet.pl
Pią, 1 Mar 2002, 10:49:18 CET

Kilka dni temu padł mi w domu mój hdd - właśnie skończyłem instalować
wszystko od nowa i tutaj pojawił się jeden problem:
Pod hdc mam podłączonego LG CD-RW. W poprzednim systemie
miałem wpis w lilo.conf append="hdc=ide-scsi"
Gdy dawałem cdrecord -scanbus - program wykrywał mi moją
nagrywarkę i mogłem ją również montować jako /dev/scd0.
Teraz to się zmieniło:
[root w Horand /root]# cdrecord -scanbus
Cdrecord 1.10 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2001 Jörg Schilling
cdrecord: No such file or directory. Cannot open SCSI driver.
cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are root.
[root w Horand /root]#
Jest ok dopiero gdy ręcznie załaduje modół (modprobe ide-scsi)
lub gdy go zadeklaruje w /etc/modules ale wtedy ładuje sie przy starcie
a chyba chodzi o to, żeby ładował się dopiero w momencie użycia urzdzenia (?)
Wygląda to tak, jakby kernel olewał "append" w lilo.
Czy o czymś zapomniałem?
kernel-2.2.20-12
cdrtools-1.10-4
Pozdrawiam: