ldap-howto ?

Maciej Skalski maciek w cs.net.pl
Pią, 1 Mar 2002, 12:21:06 CET

On Thu, Feb 28, 2002 at 05:28:42PM +0100, Roman Niewiarowski wrote:

>Jak w temacie, poszukiwane zywe lub martwe :-)
>biega mi o przeniesienie passwd/shadow, aliases do ldap i pozniej uzywac
>ldap do autoryzacji na roznych serwerach :-)
>A moze jest jakies gotowe miedzymordzie ulatwiajace calosc (poza
>ldap-Migration-Tools)? :>

Oto w miarę gotowy przepis :
1.Zainstalować pakiet nss_ldap (polecam przeczytać dokumentację)
2.Dokonać zmian w pliku nsswitch.conf :
	passwd:         files ldap
	group:          files ldap
	shadow:         files ldap
Uwaga ! Nie próbować na odwrót bo rpm się rypie !
3.Dokanać zmian (dodać/zamienić) w plikach z katalogu /etc/pam.d
	login :
		auth            sufficient      /lib/security/pam_ldap.so
		auth            required        /lib/security/pam_unix.so try_first_pass
		account         sufficient      /lib/security/pam_ldap.so
		account         required        /lib/security/pam_unix.so
		password        required        /lib/security/pam_ldap.so
		password        required        /lib/security/pam_unix.so md5 shadow use_authtok
	passwd :
[...]
		password        sufficient      /lib/security/pam_ldap.so
		password        required        /lib/security/pam_unix.so md5 shadow use_authtok

4.Utworzyć konto root i grupę sys w ldap, korzystając posixAccount i posixGroup
	polecam http://ldap.akbkhome.com lub /usr/share/doc/openldap-servers
5.Dodać potrzebne konta i grupy.

Jeśli chodzi o slurp-a (daemon replikacji) to funkcjonuje O.K. nestety tylko w trybie debugowania
np. slurpd -d 0 itp.