DirectConnect

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 2 Mar 2002, 09:35:54 CET

On Fri, Mar 01, 2002 at 08:18:38PM +0100, Leszek Szczepanowski wrote:
> Idac tym tokiem myslenia, zablokujmy tez nntp, smtp, http. Wiesz ile to
> potrafi wygenerowac
> ruchu?? Przykladowo, mam w domu linie dzierzawiona od dostawcy uslug. Ja mu
> place
> za to, by nie blokowal zadnych portow... Jesli tak zacznie robic, przeniose
> sie do innego,
> ktory tego nie robi.
Mamy 1000 klientów. Wystarczy że 5 z nich zacznie się bawić
DirectConnect, KaaZaa itp. i od conajmniej 200 innych będziemy dostawać
skargi. A wszystko dlatego, że komuś jest za dalego do wypożyczalni DVD,
albo 7zł to dla niego majątek... :-( To naprawdę jest załosne.
Ja byłbym szczęśliwy jakby tych pięciu zrezygnowało...

Jednak ja też jestem przeciwnikiem blokowania portów. Wystarczy porządne
ograniczanie.

> A i tak wiadomo ze zawsze mozna sobie poradzic,
Niestety. Na szczęście nie wszyscy to wiedzą.

Ale przez te kombinacje niektórzy providerzy już wprowadzili zasady
"wszystkim po równo" i obcinają klientom przepustowość do kilku
kilobitów. Wolałbym tego uniknąć, ale kto wie...

Pozdrowienia,
        Jacek