błędy na dysku

radzio@student.ii.uni.wroc.pl radzio w student.ii.uni.wroc.pl
Sob, 2 Mar 2002, 11:43:45 CET

On Fri, Mar 01, 2002 at 08:06:12PM +0100, Marcin Bohosiewicz wrote:

> Jakimis przeklamaniami... jesli mozesz, zrob:
> init 1 (single)
> /sbin/fsck -fF /dev/hda7
> i to drugie ze 2 razy.

Moge i zrobie (do tej pory robiłem po prostu umount /home; fsck...;
co zresztą powinno wystarczyć). Ten błąd często się powtarza
(najczęściej gdy buduje pakiety; ostatnio scilab) i niepokoji mnie to.

Efekt powyższych błędów jest taki, że scilab się nie buduje: brak miejsca
na użądzeniu, mimo, iż df pokazuje, że miejsca jeszcze trochę zostało.
Po przejechaniu fsck miejsce się odnajduje.

Czy może to być wina nośnika, czy raczej są to błędy logiczne
i wynikają np... (no nie wiem) ...ze złej organizacji dysku?
Kiedyś tego nie zauważałem. Najprawdopodobniej błąd nie występował.
Potem zrobiłem nowy podział dysku na partycje i chyba właśnie wtedy
się zaczeło (ale pewny być nie jestem).

Są jakieś nażędzia/sposoby, by bliżej się temu przyjrzeć?

--
pozdrawiam
Radosław Kintzi <radzio w pld.org.pl>