RedHat -> PLD

Lukas Dobrek dobrek w itp.uni-hannover.de
Śro, 6 Mar 2002, 12:17:26 CET

On Wed, Mar 06, 2002 at 11:42:59AM +0000, Robert Grabowski wrote:
> Witam!
>
>     W jaki sposób bezboleśnie przejść z RH na PLD? Chodzi mi o podmianę
> sporej ilości pakietów, ale z powodu zależności będę musiał doinstalować
> kilka rzeczy (rc-scripts)... Które z pakietów b. kolidują z RH. Tylko
> proszę o nie podsyłanie rad w stylu: format i intsall... Bo to nie jest
> rozwiązanie ... Serwer chodzi stabilnie, tylko kilka usług w nim nie ma,
> do których nie ma rpm'ów z RH ...

To dosyc zalezy.

Dwa lata temu jak to robilem to naprawde nie bylo zadnych problemow.

Teraz jak niby jestem madrzejszy o te dwa lata. siadlem zakasalem
rekawy i zaczolem to robic. To skonczylo sie na zniszczenu jakims
cudem bazy rpm. Wiec lepjej ja  sobie gdzies schowaj.

Ja zrobisz upgrade rc-scripts naprzyklad to plik
/etc/sysconfig/network ktory w PLD jest kompletnie inny
niz w RH stworzy sie jako
/etc/sysconfig/network.rpmnew musisz na takie zeczy zwracac uwage.

Wydaje mi sie ze na malym serwerze na ktorym nie ma zbyt wielu uslug
i calego tego lasu X, gnomow, xemacsow itp nie powinnop byc
wielkiego problemu. Natomiast jesli jest to IMHO moze byc ciezko.
rpm sie do tego nie nadaje poprostu. lepje moze nawet bylo by to robic tak

rm -rf /dest
mkdir /dest
rpm -e pakiet
rpm -i --root /dest  pakiet --force --nodeps

cd /dest ; tar -cv --file=- | (cd /; tar -x --file=- )

ale to tez jest dupne rozwiazanie. bo problemy bedziesz mial i tak.

Jak znasz obie dystrybucje to sobie poradzisz. Tak jak znasz tak jak ja tylko
PLD i nie pamietasz juz RH to tez sobie poradzisz ale sie na robisz.
A jak nie to napewno sie narobisz.

Pozdrawiam
Lukasz

--
Łukasz Dobrek
   An optimist believes that we live in the best of all possible worlds.