Jak się instaluje to chromolone dystrybucyjne jądro? ( ciutkę długie )

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 7 Mar 2002, 20:55:02 CET

Na wstępie - nie jestem newbie, więc próbowałem już robić różne rzeczy,
coby to obejść. Nie pomogło - więc pytam.

Jeżdżę sobie na PLD (czystym, bez dodatków) od dosyć dawna i od zawsze mam
ten sam problem. Ponieważ właśnie mnie wkurzył, więc pytam - jak instalować
poprawnie ten chromolony dystrybucyjny kernel?

Robię wszystko jak należy (konsultowane również z najnowszym
pld-kernel-howto), to znaczy instaluję dystrybucyjną paczkę, poprawiam
odpowiednio wpis w lilo (odpowiedni fragment):

  image = /boot/vmlinuz
  root = /dev/hda3
  label = pld
  initrd=/boot/initrd
  read-only

/boot/{vmlinuz,initrd} pokazują na poprawne i właściwe pliki. W initrd
lądują (wynik po podmountowaniu rozpakowanego initrd-2.2.20-14.gz):

<20:46:37> root w ciri:/mnt/tmp# ls -R
.:
bin  dev  etc  lib  linuxrc  loopfs

./bin:

./dev:
console

./etc:
startup

./lib:
modules

./lib/modules:
2.2.20-14

./lib/modules/2.2.20-14:
block  fs

./lib/modules/2.2.20-14/block:
ide-disk.o  ide-mod.o  ide-probe-mod.o

./lib/modules/2.2.20-14/fs:
ext2.o

./loopfs:

Odpalam instalację lilo i reboot. No i kernel startuje, a potem zatrzymuje
się. Ostatnie 5 linijek wygląda tak (musiałem przepisać ręcznie na kartkę):

attempt to access beyond end of device
01:00: rw=0, want=1, limit=0
dev 01:00 blksize=1024 blocknr=0 sector=0 size=1024 count=1
romfs: unable to load superblock
kernel panic: VFS: Unable to mount root on 01:00

i system staje. I dzieje się tak zarówno z 2.2.x jak i 2.4.x z dystrybucji.

Jak dotąd mam ręcznie kompilowany, niemodułowy, więc działa jak chcę.
Ale... chciałbym spróbować na dystrybucyjnym...
Dodam jeszcze taki szczegół: mam na routerku zainstalowane również PLD, ale
tam jest kernel jeszcze 2.2.18. Dystrybucyjny. A jest taki, bo wszelkie
próby instalacji nowszego kończą się dokładnie, jak powyżej.

Co z tym fantem zrobić?
--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                  ICQ:  146553537