Kilka spraw - bardzo dlugie

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Pon, 11 Mar 2002, 18:43:07 CET

On Fri, Mar 08, 2002 at 03:40:24PM +0100, Seweryn Habdank-Wojewodzki wrote:
> Witam
>
> Tak sobie szlifuje system i okazalo sie, ze mam 4 pytania:
>
> 1. czy da sie zrobic linuxa tak aby w lilo byly dwie opcje np 2.2.20 -
> net i 2.2.20 (to sie da), ale rozne konfiguracje do nich - katalogi
> etc i inne. Przydalo by mi sie takie cos bo calkiem inaczej komputer
> dziala jak jest podpiety do sieci i inaczej bez niej - nie trzeba
> ladowac wielu rzeczy ktore sie laduja na poczatku. Jesli ktos cos
> takiego robil to prosilbym o podzielenie sie wrazeniami.
Da się. Tylko po co?
Na razie proponuję do lilo dopisać linię append=bez_sieci
dla wersji kernela bez sieci.
I w serwisach /etc/rc.d/init.d/*, których się nie chce uruchamiać
dopisać możliwie wysoko linijkę mniej więcej taką:
cat /proc/cmdline | grep bez_sieci && exit 1

> 2. nie wiem czemu podmontowane partycje vfat nie moga miec atrybutu
> zapisu grzebalem w fstabie i czytalem manuale i tam pisze ze powinna
> byc mozliwosc zapisu. Wewnatrz katalogu /mnt dalem chmod -R a+rw . i
> kiedy dyski sa odmontowane to tak jest -  np katalog /mnt/d ma takie
> atrybuty, po zamontowaniu nagle traci atrybut w dla wszystkich i dla
> grupy zostaje tylko root - nie dobrze.
umask trzeba w fstab lub przy montowaniu odpowiednio ustawić.

Ta linijka jest zahaszowana, isn't it?

WF