Sparc - wiktoria :))) (dosc dlugie)

Michal Dwuznik Michal.Dwuznik w cern.ch
Czw, 14 Mar 2002, 14:33:50 CET

Dzien dobry!
Dzieje Sparcowej instalacji Redhat 6.2 ->> PLD
Po pierwsze - system dziala :))
Sciagnalem wgetem drzewko PLD 1.0 i zaczalem podmieniac pakiety.
Pierwsza faza szla opornie :
rpm chcial nowszego rpm-a zeby rozpakowac nowszeg rpm-a
rozwiazano kompilacja ze zrodel jakiegos podrecznego redhatowego (ze
zwalonym makefile), skompilowany segfaultowal, ale rpm-a potrafil upgradnac
(odetchnalem potem), dalej poszlo dobrze (w miare) , nie obeszlo sie bez
instalowania z --nodeps, bo widzialem jakas martwa petle po drodze.
w tej chwili wyglada na to ze system zyje (chociaz obecna pustka w glowie
nie pozwala mi wymyslec sensownego testu czy wszystko ma spelnione wszystkie
zaleznosci)

Problemy powstale po drodze:
instalacja basha 2.0.5 powoduje ze zaden pakiet oficjalnie nie providuje
/bin/sh,
poradzilem sobie instalujac bash-1.14.7-22, i recznie wyciagajac basha2 jako
bash2 do /bin
Upgrade do 2.0.5 daje problemy z zaleznosciami - pakiety nie widza  - w
bazie rpm nie ma info ze /bin/bash istnieje (?).
Poza tym nie wiem ktory pakiet zapewnia /bin/awk  --- zaden z
zainstalowanych, nie wiem ktorego szukac w tej chwili
Dlaczego w podkatalogu dla SPARCA nie ma kernel*.rpm ?
Pozdrawiam i dzieki za dobra robote
Michal

Lista pakietow w tej chwili (+MAKEDEV,FHS,cpio,i cos jeszcze, w tej chwili
dokladam do zawartosci z base, zachowujac zdrowy rozsadek)
zlib-1.1.4-1
bzip2-1.0.2-2
glibc-2.2.5-2
ncurses-5.2-23
fileutils-4.1-11
ncurses-devel-5.2-23
bash-1.14.7-22 (jak upgradnac do 2.0.5 bez tracenia z bazy rpmow /bin/sh)
cpp-2.95.4-0.20010823.3
gcc-c++-2.95.4-0.20010823.3
libstdc++-devel-2.10.0-30
perl-5.6.1-29
gpm-1.19.6-6
file-3.37-4
openssl-0.9.6b-7
db3-3.1.17-10
cracklib-2.7-14
make-3.79.1-13
ftp-0.17-12
chkconfig-1.2.22-4
libwrap-7.6-25 (co to jest i do czego sluzy ?)
mingetty-0.9.4-19
modutils-2.4.11-2
shadow-4.0.0-11
net-tools-1.60-5