Sparc - wiktoria :))) (dosc dlugie)

Sob, 16 Mar 2002, 19:01:20 CET

On Thu, 14 Mar 2002, Michal Dwuznik wrote:

> Dzien dobry!
> Dzieje Sparcowej instalacji Redhat 6.2 ->> PLD
> Po pierwsze - system dziala :))
> Sciagnalem wgetem drzewko PLD 1.0 i zaczalem podmieniac pakiety.
> Pierwsza faza szla opornie :
> rpm chcial nowszego rpm-a zeby rozpakowac nowszeg rpm-a
> rozwiazano kompilacja ze zrodel jakiegos podrecznego redhatowego (ze
> zwalonym makefile), skompilowany segfaultowal, ale rpm-a potrafil upgradnac
> (odetchnalem potem), dalej poszlo dobrze (w miare) , nie obeszlo sie bez
> instalowania z --nodeps, bo widzialem jakas martwa petle po drodze.

nie potrzebnie. W supoported leży rpm 3.0.6 fdzieki czemu wszelkie zmieny
mozan wykonać po ludzku. Wogóle założytć powinieneś, ze jeżeli coś robisz
i musisz się uciekać do tak drastycznych metod to robisz coś nie tak (na
99.99% będzie to prawdą).

> w tej chwili wyglada na to ze system zyje (chociaz obecna pustka w glowie
> nie pozwala mi wymyslec sensownego testu czy wszystko ma spelnione wszystkie
> zaleznosci)
>
> Problemy powstale po drodze:
> instalacja basha 2.0.5 powoduje ze zaden pakiet oficjalnie nie providuje
> /bin/sh,
> poradzilem sobie instalujac bash-1.14.7-22, i recznie wyciagajac basha2 jako
> bash2 do /bin
> Upgrade do 2.0.5 daje problemy z zaleznosciami - pakiety nie widza  - w
> bazie rpm nie ma info ze /bin/bash istnieje (?).

Powinieneś juz widzieć że /bin/sh jest w pdkash :)

> Poza tym nie wiem ktory pakiet zapewnia /bin/awk  --- zaden z
> zainstalowanych, nie wiem ktorego szukac w tej chwili

jest w mawk

> Dlaczego w podkatalogu dla SPARCA nie ma kernel*.rpm ?

Bo nie ma gotowego kernela. Kernel na sparc64 kompiluje się nawet ale ze
względu na to że w binarkę trafia kupa ślmiecia do debug info i kernel ma
więcej niż 2MB to silo nie jest w stanie tego ząładować. Kernel na sparc32
nie był robiony jeszcze. Wogóle jednym z brakół jest brak kroskompilatora
na sparc64 (min. potrzebny do kompilacji kernela).

kloczek