qos a rc-scripts/firewall-init (bylo: Re: Jeszcze o htb)

wojrus@linux.slupsk.net wojrus w linux.slupsk.net
Śro, 20 Mar 2002, 22:58:43 CET

Dnia Wed, Mar 20, 2002 at 10:06:12PM +0000 stanal u mych drzwi list od Michał Margula i rzekl:

> E no nie. Chcesz czegoś, co można porównać do zintegrowania firewall-init z
> rc-scriptsami. Pamiętaj, że tc to dość zawiły temat, który właśnie zasługuje
> na osobne potraktowanie.
Zalezy na jakim poziomie chcesz to zrealizowac w rc-scriptach.
Ja to widze podobnie jak jest zrobione static-routes. Jeden plik, w nim
opcje, nie rozniace sie od tych z tc, moze poza narzucona pewna
kolejnoscia. Odpowiednie polecenia wywolywane w momencie podnoszenia
interfejsu, podobne (s/add/del/) w momencie jego opuszczania. To nie
jest AZ tak duzo kodu.

Jesli chodzi o firewall-init to nie wiem jak on jest zrobiony, wiec nie
mam pojecia jaki to jest naklad pracy, ale realizacja tego w
rc-scriptach, wydaje mi sie lepsza, niz laczenie filtra pakietow z
narzedziami do sterowania przeplywem w jeden kombajn.

Jezeli Autorytety uznaja to co powiedzialem za sluszne to moge takie cos
dla rc-scripts napisac.
--
Olgierd Pieczul
wojrus w linux.slupsk.net