Jak nie włączać DMA dla dysu podczas startu.

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Czw, 21 Mar 2002, 14:58:57 CET

On Thu, 21 Mar 2002, Łukasz Maśko wrote:

> Pytanie: jak *nie wlaczac* używania DMA dla dysku podczas startu systemu?

Może coś znajdziesz w: /usr/src/linux-2.2.20/Documentation/ide.txt
No i (chyba) nie obejdzie się bez ręcznej ingerencji w initrd. :(

> Mógłbym sobie ten kernel sam przekompilować, ale nie będzie mi się chciało
> za każdym razem. W tej chwili mam ten system na starszym 2.2.18 (też
> dystrybucyjne), w którym tego problemu nie ma.

Ten kernel miał wyłączone (chyba) DMA.

> Sądzę, że z 2.2.20-18 będzie to samo, co z 2.2.18-14.

Tak, też mnie spotkał ten problem, tyle że mój dysk startuje
i montuje 'root'

> Od czego jest plik /etc/sysconfig/hdparm

Od ustawiania hdparm'em, ja np. tu wyłączam DMA:
HDPARM_hda="-qd 0"
pzdr
Stacho Pal