xdm bez xservera, jedynie do autoryzacji.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 23 Mar 2002, 21:38:28 CET

Chciałbym zrobić coś takiego: uruchomić xdm-a ale tak, żeby się nie
uruchamiał lokalny Xserver, a mimo to żeby reagował on na zapuszczone na
inny komputerze "X -query host". Jak osiągnąć to pierwsze to już wiem -
wystarczy wyrzucić wpis z /etc/X11/xdm/Xservers. Ale co wpisać zamiast
tego? Wogóle mam wrażenie, że xdm wcale mi nie chce obsługiwać zdalnych
żądań, ponieważ po uruchomieniu (standardowym) jednej sesji xdm (ukazało mi
się eleganckie okienko do logowania) i próbie wystartowania sesji "zdalnej"
przez "Xwrapper -query localhost" nic się nie dzieje, to znaczy nie dostaję
tego okienka (spodziewałem się, że ten sam xdm obsłuży mi to żądanie
wyświetlając okienko logowania).

Czy któryś z kolegów robił już coś takiego? Albo przynajmniej potrafi mnie
trochę pokierować? Przewaliłem się właśnie przez mana do xdm-a i co tam
jeszcze miałem pod ręką - bez efektów. Próbowałem też "stylu wolnego" -
efektów również brak.

Gdyby ktoś się ciekawił po co - chciałbym sppróbować postawić taki terminal
aplikacji dostępny przez przeglądarkę z dowolnej platformy. Jako sam
Xserwer jest vnc, który już wypróbowywałem i mi się bardzo spodobał. Tylko
chciałbym jeszcze do tego dorobić autoryzację, bo w podstawowej formie
uruchamia on tylko konfigurację użytkownika. A tak mógłbym odpalić
"vncserver -query localhost" i by było to co trzeba.

A może wogóle robię coś nie tak?
--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                    ICQ:146553537