Qmail +relaying

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Pon, 25 Mar 2002, 09:21:03 CET

On Sun, 24 Mar 2002, Adam Piatyszek wrote:

> Witam,
>
> Czy jest w dystrybucji dostępny pakiet zawierający "ucspi-tcp" --
> tcpserver i inne narzędzia do qmaila? Wyczytałem, że zalecane jest
> odpalanie qmaila za pomocą tego wrapera, zamiast (rl)inetd.
> Ewentualnie czy da się w prosty sposób zapewnić relaying dla lokalnej
> sieci bez kompilacji "ucspi-tcp"?

Uzywajac rlinetd wpisac do /etc/tcpd/hosts.allow:
smtp: <numery ip lub nazwy> : setenv RELAYCLIENT.

PLDowy qmail jest przygototowany do dzialaania z inetdemonami,
takimi jak inetd,xinetd,rlinetd poprzez rc-inetd, czyli mechanizm
umozliwiajacy zmiane inetdemona bez recznego grzebanie w pikach
konfiguracyjnych.

A ucspi-tcp radze zostawic w spokoju, chocby z tego powodu
ze wymaga plikow konfiguracyjnych w niestandardowych dla PLD
miejscach (dodatkowy katalog w /, logi w /etc itp.), czego co najgorsze
nie mozemy poprawic bo... licencja djb nie pozwala.

Btw, ta ilosc symlinkow w qmailu to tez obejscie licencji djb...

M.

-| == PLUG - Komisja Rewizyjna  -      http://www.linux.org.pl/ == |-