podnoszenie ppp0

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 25 Mar 2002, 19:18:21 CET

On Mon, 25 Mar 2002, Leszek Szczepanowski wrote:

> tego.
>
> Z doswiadczenia moge powiedziec, ze najlepszym wyjsciem jest wrzucanie pppd
> do inittab'a.
> 100 % pewnosc ze pppd zawsze bedzie dzialalo. Wtedy oczywiscie bez persist.

To nie jest do konca prawda. Demon pppd potrafi sie tak wylozyc, ze
istnieje jako proces ale nie ma interfejsu ppp0. To nie zostanie
zauwazone. U mnie zaczelo to dopiero dzialac jak napisalem skrypt ktory
wykrywa obecnosc interfejsu. Jesli go nie ma to najpierw sprawdza czy jest
proces pppd, jesli tak to ubija a potem podnosi. Aby miec 100% pewnosc
nalezalo by chyba napisac skrypt ktory wypingowuje drugi modem i w
przypadku braku odpowiedzi probuje wznowic polaczenie.

Pozdrowka
Grze$!?