Alternatywa dla qmail'a

Radosław Kintzi pld w vbox.prv.pl
Pią, 29 Mar 2002, 10:02:25 CET

On Thu, Mar 28, 2002 at 05:48:44PM +0100, Jacek Konieczny wrote:
> Witam,
>
> Później obejrzałem postfixa. Już wcześniej mi się nie podbał. Właściwie
> na okrągło na liście pojawiały się opisy różnych z nim problemów,
> głównie chodziło o patch IPv6, na którym raczej by mi zależało.
> Po przejrzeniu dokumentacji nie mam wiele lepszego o nim zdania. Co
> prawda w przeciwieństwie do exima jest trochę lepiej (IMHO)
> zaprojektowany i nie wymaga suid-root, ale jak widzę że głównym
> założeniem twórców postfixa jest kompatybilność z sendmailem to mnie nie
> zachęciło. W dodatku cała ta dokumentacja jakoś tak jest napisana, że
> [...]

Polecam postfixa. Właśnie sam niedawo wymieniłem qmaila na postfixa
i jestem zadowolony. Co do konfiguracji to jest bajecznie prosta
(przynajmniej to co jest potrzebne do jego uruchomienia), a pozwala
na kontrole wielu aspektów działania systemu poczty (polecam
dokumentacje na http://www.postfix.org). Co do programów antywirusowych,
to polecam Linux+ z marca (albo http://www.postfix.org). Co do uwag, że
coś tam nie działało. Co cóż IPv6 nie używam, a reszta działa i to chyba
szybciej niż qmail.

--
pozdrawiam
Radosław Kintzi <radzio w pld.org.pl>