Czesc

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Pią, 29 Mar 2002, 13:11:14 CET

On Fri, 29 Mar 2002, Daniel [iso-8859-2] Mróz wrote:

> ...a co jesli sobie uruchomisz komende:
>
>    vim my_pppdialer_script

Szczerze mowiac u mnie ten skrypt nazywa sie check_ppp0. Ale przyznaje, ze
uwaga jest sluszna. Z tym, ze aby linia zaznaczona przez ciebie byla
wykonana to interface ppp0 musi lezec i smiem twierdzic, ze taki zbieg
okolicznosci tzn. blad pppd i edycja skryptu jest malo prawdopodobny. Poza
tym nawet jesli do tego dojdzie to jedynym negatywnym skutkiem moze byc
komunikat:
pppd: : no process killed
Z  racji tego ze wydanie komendy "killall pppd" nastepuje jesli pppd padl
a vim'a Ci i tak nie ubije. Stad "szkodliwosc spoleczna" tego
niedopatrzenia jest niewielka. Problem pojawi sie jesli ktos ma wiecej niz
jeden interface pppX. Nawiasem  mowiac moj server dial-up stoi na jakims
szrocie ktory ma dysk 40MB i PLD sprzed miesiaca. Dodam ze glibc ktory tam
stoi ma sam w sobie ponad 70MB czyli 30MB WIECEJ(!!) niz dysk twardy. Wiec
nie ma tam prawie nic. Nawet logi sa eksportowane wiec koniecznosc
logowania sie zachodzi niezmiernie zadko.

Pozdrowka
Grze$!?