fstab

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 30 Mar 2002, 12:43:03 CET

On Fri, Mar 29, 2002 at 09:58:45PM +0100, Mariusz Witkowski wrote:
> Nie, sprawa jest dość dziwna, bo się wlecze od paru 2.4.x, jest znana i tak
> nie zrobili tego, z niewiadomego względu za każdym mountem partycje vfat mają
> takie właśnie prawa, nie zależnie od tego co jest w fstab... Co ciekawe ustaw
> partycję tylko do odczytu a i tak będziesz miał możliwość zmiany praw (!) tak
> samo dzieje się z cdromem przy ustawieniu w fstab noexec (wszystkie pliki mają
> 777). Ciekawe jest tylko to czemu ten problem mimo, że jest znany, to nie
> został naprawiony... (z tego co wiem)
Problemem było zachowanie kerneli 2.2 w przypadku VFAT. Kiedyś się
zbłaźniłem i wysłałem na bugtraq opis "błędu" który polgał na tym, że
przy cdromie Joliet zamontowanym z "noexec" wszystkie pliki na nim były
0777. Wtedy kilkanaście osób mi wyjaśniło że tak ma być, a inne
zachowanie VFAT to po prostu błąd. I teraz się z nimi zgadzam.

Opcja noexec powoduje, że pliki z danej partycji nie mogą być
uruchamiane, ale nie ma wpływu na prawa dostępu do tych plików (spróbuj
uruchomić jakiś plik na takiej partycji).

Pozdrowienia,
        Jacek