"Naruszenie ochrony pamięci" podczas montowania cdromu

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 2 Lis 2002, 13:01:22 CET

On Sat, Nov 02, 2002 at 12:24:40PM +0100, Quickest wrote:
> Po reboocie, wszystko startuje ok, bez żadnych zgrzytów, natomiast gry
> próbuję podmontować któreś z urządzeń (DVD-rom lub CD-rw) to wyrzuca
> mi:
> [quickest w danger quickest]$ mount /mnt/cdrw
> Naruszenie ochrony pamięci
> [quickest w danger quickest]$
>
> Także w /var/log/kernel mam mnóstwo logów kilkakrotnie razy na
> sekundę, do tego nie mogę ich podmontować.
>
> scsi0, channel 0, id 0, lun 0 Test Unit Ready 00 00 00 00 00
> [...]

Rozumiem, że na potrzeby nagrywarkui używasz "emulacji SCSI"
Jak nie masz załadowanego modułu ide-scsi też występuje ten problem?
Czy przypadkiem nie próbujesz się do tego samego napędu odwoływać
jednocześnie przez interfejs SCSI i IDE? Jeżeli używasz "emulacji SCSI",
to nie powinieneś montować urządzeń /dev/hdc i /dec/hdd (raczej
/dev/sr0 i /dev/sr1).

Pozdrowienia,
        Jacek