ip_conntrack_*

Patryk Szczygłowski patryk w dukat.waw.pl
Wto, 12 Lis 2002, 13:48:09 CET

On Mon, 11 Nov 2002, Michal Margula wrote:

> Hejka!
>
> Czym się różni taki ip_nat_ftp od ip_conntrack_ftp?

Mogę zgadywać, bo sam do końca nie wiem.
ip_conntrack_ftp: śledzi połączenia FTP
ip_nat_ftp: maskuje połączenia FTP (zapewne do działania potrzebuje
ip_conntrack_ftp)

W każdym razie gdy robisz Maskaradę będziesz potrzebował załadowane oba
moduły.

ip_conntrack_ftp jest także potrzebne w momencie, gdy używasz iptables i
chcesz, aby filtrować połączenia dla FTP (jak większość adminów wie, FTP
otwiera niejedno połączenie :) ).

iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

Gdyby nie ip_conntrack_ftp, to ta regułka nie łapałaby połączeń
zestawianych w celu przesłania pliku (które dla FTP są połączeniami
dodatkowymi i mogą mieć dowolne numery portów, więc nie są tak łatwo
wykrywalne).

--
Patryk Szczygłowski
patryk w dukat.waw.pl