vesafb, 1024x768 i 75Hz

Krzysiek Taraszka dzimi w pld.org.pl
Śro, 13 Lis 2002, 17:23:11 CET

Witam,

czy konfigurowal juz ktos vesafb z karta Riva128-ZX ? chodzi mi o
wymuszenie trybu 1024x768 z czestotliwoscia 75Hz i 16 bitowym kolorem.
Z tego co wyczytalem z roznorakich howto w lilo.conf lub grub/menu.lst
powinno byc:

vga=791

no to ok, ale to powoduje wybranie trybu 1024x768 i 60Hz co zabardzo mnie
nie urzadza.
Hmm, mozna by w tym wypadku wybrac alternatywe w postaci rivafb ale na
jadrze 2.2 opsuje mi a zabardzo nei mam czasu przyjzec sie temu.
Kto ma moze wieksze doswiedczenie odemnie w trybach pracy vesafb ?
W ostatecznosci zostaje reczne grzebanie w zrodlach i wymuszenie trybu