fs na dysk 120G

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Czw, 14 Lis 2002, 14:32:30 CET

On Thu, Nov 14, 2002 at 01:19:36PM +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> reiserfsowi nie ufam, dwa razy rozsypał mi się ten fs ale to było
> dość dawno - teraz podejżewam, że nie powinno być problemów.

Robiłem kiedyś prosty test

time find /usr > /dev/null

na reiserze i po przejściu na xfs. Zaraz po reboocie, cache czyste. xfs
był 3 razy szybszy, choć zeżarł przez ten czas 3 razy więcej procesora
(w sensie operacja na reiserze trwała chyab ze 30s, na xfs 10s, na
reiserze 0.3s procesora, na xfs 1s).

Ponieważ jednak wąskim gardłem jest prawie zawsze dysk, szczególnie IDE,
więc wniosek jest prosty. Inna sprawa, że plików po 700m tam dużo nie
zmieścisz, wiec pewnie sama szybkość chodzenia po drzewie katalogów nie
ma większego znaczenia :-) ale może będziesz też miał takie pliki 1-5MB:

[malekith w roke mp3]$ time find >/dev/null
find > /dev/null  0.04s user 0.11s system 1% cpu 7.630 total
[malekith w roke mp3]$ time find >/dev/null
find > /dev/null  0.02s user 0.03s system 99% cpu 0.050 total
[malekith w roke mp3]$ find |wc
   7491   29945  404669
[malekith w roke mp3]$

Nie miałem żadnych problemów z xfs (poza tym z mmap, co Arek mówił, ale
to daaaawno i nieprawda :-), a mam często pady zasilania.

--
: Michal Moskal ::::: malekith/at/pld-linux.org :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h