gnumeric i wykresy

Pią, 15 Lis 2002, 16:37:59 CET

On Fri, 15 Nov 2002, Tomasz Kłoczko wrote:

> Wygląda an brak po stronie Guppi. Spróbuję się temu przyjrzeć.

Są tu conajmniej trzy błędy:

1) oafd nie wie gdzie ma szukać plikół oaf/oafinfo.

[kloczek w test2 kloczek]$ oaf-sysconf --config-file-path
OAF configuration file is:
    /etc/X11/GNOME/oaf/oaf-config.xml

[kloczek w test2 kloczek]$ oaf-sysconf --display-directories
OAF configuration file contains:

[kloczek w test2 kloczek]$ cat /etc/X11/GNOME/oaf/oaf-config.xml
<?xml version="1.0"?>
<oafconfig>
  <searchpath/>
</oafconfig>

dopiero po:

# oaf-sysconf --add-directory=/usr/X11R6/share/oaf
Successfully wrote OAF configuration file.

$ oaf-sysconf --display-directories
OAF configuration file contains:
    /usr/X11R6/share/oaf

2) byk w
# cat /usr/X11R6/share/oaf/GNOME_Guppi_Gnumeric.oaf
<oaf_info>
    <oaf_server
	iid="OAFIID:GNOME_Guppi_Gnumeric_Factory:58dfe833-ebc6-4893-bc23-58942c572432"
	type="exe"
        ^^^^^^^^^^
	location="guppi-gnumeric">
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[..]
</oaf_info>

a Guppi jest budowane jako shared biblioteka której ..

3) drak w %files Guppi.spec

Znalazłem już przyczynę 2) i przebudowałem sobie Guppi z dodanym w %files

%attr(755,root,root) %{_libdir}/guppi-gnumeric.so

ale dalej przy próbie tworzenai wykresu:

** WARNING **: 'Nie można odnaleźć w "/usr/X11R6/lib/guppi-gnumeric.so" symbolu OAF_Plugin_info' : while attempting to activate a graphing component.
oaf-run-query "repo_ids.has('IDL:GNOME/Gnumeric/Graph_v2/Manager:1.0')"

No i tu chwilowo stoję. Ktoś ma pomyśły co z tym sdalej można próbować ?

Poprawka na domyślna konfiguracje oafd to osobna sprawa i ta jedna ścieżka
powinna być IMHO w podstawowej konfiguracji bez wołanai w %post oaf
"oaf-sysconf --add-directory=/usr/X11R6/share/oaf" (to jeszcze muszę
sprawdzić dlaczego taka ścieżka nie wpada tutaj).

Zajmę sie poprawieniem oaf i tym co opisałem ale prośba o pomoc w
pociagnięciu tego dalej.

kloczek