i686 -> athlon

Paweł Zaskórski p.zaskorski w wp.pl
Pon, 18 Lis 2002, 11:11:44 CET

Witam,
szukałem na Googlu, ale to chyba jest tak trywialne, że nikt o tym nie
pisze... Mianowicie, używam PLD i pakietów z Ra optymalizowanych na
i686.
"Marzy mi się" przekompilowanie dystrybucji na athlona (bądź częsciowo
skorzystać z gotowych pakietów zamieszonych na
ftp://ftp.nest.pld.org.pl/test/athlon/). Niestety nie wiem od czego
zacząć, tzn. jaka jest prawidłowa kolejność wymiany pakietów? Najpierw
gcc i glibc a potem w dowolnej kolejności cała pakietów? Czy gcc-3.2
i glibc-2.3.1 nie sprawiają kłopotów? Używam PLD Ra na typowej stacji
roboczej (stąd zaintersowanie optymalizacją), więc chętnie
poeksperymentuję (jednak chciałbym by system był dalej "zdatny do
użytku", tzn. pracował stabilnie, a nie co chwila się wieszał czy
wyrzucał "naruszenie ochrony pamięci" lub inne). Proszę, wyraźcie swoją
opinię na ten temat, czy warto itp. Chciałbym się również dowiedzieć
jaki status mają te pakiety z nest/test dla athlona - czy nadają się do
"codziennego użytku" czy są cały czas poprawiane i nie wskazana jest ich
instalacja?

Za odpowiedź z góry dziękuję

PS. na koniec jeszcze jedno trywialne pytanie: czy w systemie mogą być
zainstalowane pakiety zoptymalizowane na athlona i i686? Czy przejście
na athlona wiąże się z koniecznością przebudowania _wszystkiego_?

                Paweł Zaskórski

--
Linux shadow 2.4.20-pre11 i686 AMD_Athlon(tm)_XP_1800+ unknown PLD Linux
 11:03am  up 2 days,  6:33,  5 users,  load average: 1.01, 1.02, 1.00