i686 -> athlon

wrobell wrobell w ite.pl
Pon, 18 Lis 2002, 11:19:12 CET

On Mon, Nov 18, 2002 at 11:11:44AM +0100, Paweł Zaskórski wrote:
> Witam,
> szukałem na Googlu, ale to chyba jest tak trywialne, że nikt o tym nie
> pisze... Mianowicie, używam PLD i pakietów z Ra optymalizowanych na
> i686.
> "Marzy mi się" przekompilowanie dystrybucji na athlona (bądź częsciowo
> skorzystać z gotowych pakietów zamieszonych na
> ftp://ftp.nest.pld.org.pl/test/athlon/). Niestety nie wiem od czego
> zacząć, tzn. jaka jest prawidłowa kolejność wymiany pakietów? Najpierw
> gcc i glibc a potem w dowolnej kolejności cała pakietów? Czy gcc-3.2
Upgrade pakietów rpm, glibc, bzip2, popt, db - wszystkie za jednym zamachem
(mam nadzieję, że czegoś nie pominąłem). Później już dowolnie.

> i glibc-2.3.1 nie sprawiają kłopotów? Używam PLD Ra na typowej stacji
> roboczej (stąd zaintersowanie optymalizacją), więc chętnie
> poeksperymentuję (jednak chciałbym by system był dalej "zdatny do
> użytku", tzn. pracował stabilnie, a nie co chwila się wieszał czy
> wyrzucał "naruszenie ochrony pamięci" lub inne). Proszę, wyraźcie swoją
> opinię na ten temat, czy warto itp. Chciałbym się również dowiedzieć
> jaki status mają te pakiety z nest/test dla athlona - czy nadają się do
> "codziennego użytku" czy są cały czas poprawiane i nie wskazana jest ich
> instalacja?
Jak dla mnie większość pakietów działa ok, oprócz:
- rpm-a, który obecnie jest zwalony
- libpng, gdzie trochę trzeba narzeźbić, żeby pakiety zbudowane z libpng z Ra
  i libpng z Nest działały bez bólu

Także radziłbym poczekać.

> Za odpowiedź z góry dziękuję
>
> PS. na koniec jeszcze jedno trywialne pytanie: czy w systemie mogą być
> zainstalowane pakiety zoptymalizowane na athlona i i686? Czy przejście
> na athlona wiąże się z koniecznością przebudowania _wszystkiego_?
Można mieć pakiety przekompilowane dla obu procków.

    wrobell <wrobell w ite.pl>