pop3s

Bonder bondpld w inf.sgsp.edu.pl
Śro, 20 Lis 2002, 21:47:24 CET

Właśnie zainstalowałem sobie pop3 + ssl (według opisu ze strony
http://irc.pld.org.pl
moje ustawienia pliku pop3s są następujące

SERVICE_NAME=pop3s
SOCK_TYPE=stream
PROTOCOL=tcp
PORT=995
FLAGS=nowait
USER=root
SERVER=tcpd
DAEMON=/usr/sbin/stunnel
DAEMONARGS="-r 110 -P /etc/SSL/server.key"

Wszystko mi ładnie działa.
Ale myśle sobie po co mi pop3, więc je wyłączam (wykasowując odpowiedni
plik z /etc/sysconfig/rc-inetd)

/etc/rc.i/init.d/rc-initd restart
nmap localhost
i widze ze pop3s ladnie jest a pop3 juz nie dziala.

Ale już nie działa logowanie się na pop3s.
Po uruchomieniu pop3 wszystko powraca do normy.
Czy uruchamianie pop3 jest konieczne do dzialania pop3s?

Oczywiście mogłbym na firewallu przyciąć odpowiednie porty, ale jaki
jest sens włączania tego z czego sie faktycznie nie kożysta.

Bonder