Jaka karta sieciowa?

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Wto, 19 Lis 2002, 07:26:55 CET

On Tue, 19 Nov 2002, Bart Ogryczak wrote:

> Czyli dla obciążonego kompa lepszy jest stary np. 3c905*?
Tak. Napewno dla serwera, w szczegolnosci serwera plików
(tam to i dyski SCSI by sie przydaly).

Zreszta, ftp.pld.org.pl pracuje na:
00:09.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c905B 100BaseTX [Cyclone] (rev 30)
00:0b.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c905C-TX/TX-M [Tornado] (rev 74)

a chyba kazdy wie, jaki tam ruch jest :)

> A karty SMC?
Z SMC nie mialem stycznosci. Tzn dawno dawno temu stare SMC na ISA
byly nawet znosne, ale co dalej - nie wiem.

Wiem tylko, że:
- 3comy 3c905* sa OK
- 3com gigabit (BCM5700) - OK
- Intele tez OK, ale uwaga na 10Mbps (tzn ten co go mialem na 10Mbps sie
  wieszal, na 100Mbps jest OK)
- AMD (np Allied Telesyn 2700, czy tez karta wbudowana w B50) - OK, i tu
  ciekawostka: ta karta chyba jako jedyna nie wymagała patchowania
  sterownika na okolicznosc 1504 bajtowych pakietow (VLAN'y).

M.

-| == PLUG - Komisja Rewizyjna  -      http://www.linux.org.pl/ == |-