Jaka karta sieciowa?

Bart Ogryczak 0neg w poczta.gazeta.pl
Wto, 19 Lis 2002, 18:05:25 CET

Marcin Bohosiewicz wrote:

> Tak. Napewno dla serwera, w szczegolnosci serwera plików
> (tam to i dyski SCSI by sie przydaly).
>
> Zreszta, ftp.pld.org.pl pracuje na:
> 00:09.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c905B 100BaseTX [Cyclone] (rev 30)
> 00:0b.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c905C-TX/TX-M [Tornado] (rev 74)
>
> a chyba kazdy wie, jaki tam ruch jest :)

No, troche takich na Allegro jest. Trzeba będzie się zastanowić.

> Z SMC nie mialem stycznosci. Tzn dawno dawno temu stare SMC na ISA
> byly nawet znosne, ale co dalej - nie wiem.

Konkretnie chodzi mi o SMC EtherPower II (10/100 PCI).
Też troche tego jest na rynku wtórnym.

> Wiem tylko, że:
> - 3comy 3c905* sa OK
> - 3com gigabit (BCM5700) - OK
> - Intele tez OK, ale uwaga na 10Mbps (tzn ten co go mialem na 10Mbps sie
>   wieszal, na 100Mbps jest OK)

Np. Intel Ether Express 100B?

> - AMD (np Allied Telesyn 2700, czy tez karta wbudowana w B50) - OK, i tu
>   ciekawostka: ta karta chyba jako jedyna nie wymagała patchowania
>   sterownika na okolicznosc 1504 bajtowych pakietow (VLAN'y).

Takich nigdy nie spotkałem.

bart
--
"Chopin w 1839 roku przebywał na Majorce wraz ze swoim przyjacielem,
  znanym pisarzem George'em Sandem" (c) PAP & Gazeta Wyborcza