Lptopy i monitorowanie baterii.

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Czw, 21 Lis 2002, 20:05:43 CET

Jesli nie masz laptopa to mozesz sobie darowac czytanie reszty.

	Podczas poslugiwania sie laptopem rodzi sie naturalny problem:
Trzeba wylaczyc kompa zanim sie rozladuje. Moim zdaniem w przypadku gdy
poziom baterii jest krytyczny powinno sie to dziac automatycznie. Dlatego
tez napisalem "prostego" demona ktory w sytuacji kiedy poziom baterii
staje sie krytyczny automatycznie kladzie sprzet. Poza tym program potrafi
zmieniac tryb pracy procesora w zaleznosci od obciazenia. Mam laptopa
Actinu Orion ktory oferuje 4 stany procesora.
Oto /proc/acpi/processor/CPU0/throttling

state count:             4
active state:            T0
states:
   *T0:                  00%
    T1:                  25%
    T2:                  50%
    T3:                  75%

Im bardzie spowolnimy kompa tym mniej energii bedzie zuzywal. Dzieki takim
zabiegom moj komp zyje nawe 30 minut dluzej a heurystyka ktorej uzywam do
ustalanie wlasiwego poziomu jest na tyle dobra ze komfort pracy prawie sie
nie zmienia.
	Zastanawialem sie czy jest zapotrzebowanie na taki software. Jesli
tak to mogl bym sprobowac zrobic z tego pakiet. Stad prosba nr 1:
	Jesli uwazasz, ze jest to ciekawy pomysl to daj mi znac na priv.
Prosba nr 2 jest troche inna:
	jesli na twoim kompie /proc/acpi/processor/CPU0/throttling wyglada
inaczej to przyslij mi go na priv.
Pozdrowka
Grze$!?