Zmiana rozmiaru partycji ...

Roman Barczyński pld w miech.pl
Pon, 25 Lis 2002, 13:58:53 CET

Dnia 2002-11-25 13:49, Sławomir Stuglik napisał:

> Robiliscie cos takiego ???
>
> Z jakim skutkiem ??
>
> Typ partycji: ext2, swap etc...

bezproblemowo

A. jeśli przez partycję rozumiesz fs-a (bo ext2 to fs a nie partycja) to
resize2fs działa jak należy - musisz mieć tylko miejsce na /dev/[hs]d*,
czyli rozmiar partycji większy niż fs-a

B. jeśli (co przewiduję) masz na myśli /dev/... to musisz się pobawić
sfdisk'iem - powiększyć partycję a dopiero potem resize2fs ...

C. przesuwania partycji jeszcze nie robiłem - bo tu trzeba przesunąć
istniejący fs na początek ręcznie przeedytowanej partycji - tak sądzę -
czasu jeszcze nie miałem

romke

P.S. a robiłem to na vmware, na fs zawierającym bazę postgresa, przy
(oczywiście) wyłączonym postgresie a partycji odmontowanej...

--
romke [ pld(at)miech.pl ]
  - Przepraszam bardzo, ale czy dobrze zrozumiałem? Mówimy o Śmierci,

                            Terry Pratchett, "Blask fantastyczny"